torsdag 22 augusti 2013

Bakad potatis



Denna gång tänkte jag testa att göra bakad potatis. Har sett lite på Pinterest och andra bloggar om hur man använt sig av sin Crock-Pot för att tillaga bakad potatis. Tänkte att det blir en lite "lyxigare" variant med crabsticks, räkor och kräftor i röra.Frysens idag bidrag blir crabsticks, kräftstjärtar och räkorna som blev kvar från igår.

Ingredienser:

  • 2 bakpotatisar
  • Folie

Tillagning

Klipp till två foliebitar i lagom storlek för varje potatis.


Lägg potatisarna på folien och linda in dem. Lägg dem sedan i grytan och sätt på locket. Det ska inte tillsättas någon vätska utan bara potatisarna i sina pak



Tillaga dem på Low i 8 timmar och servera sedan med valfri topping eller som tillbehör.




Mitt omdöme:

Med en promenad i skogen på vägen hem så landade jag in i lagom tid hemma till att förbereda röran med kräftstjärtar, räkor och crabsticks. Hann även köpa lite rom på vägen hem. Nedan är vad möte mig när jag kom hem.

Efter att ha skalat av ena potatisen dess kläder såg den ut enligt nedan.

Den delade potatisen med skaldjuren samt rom och gräddfil. Potatisen hade fått en lätt orande färg. Vet inte om det var potatisen eller tillagningsmetoden som var orsaken. Den var i varje fall inte bara ätbar utan även väldigt god. Kommer definitivt att göra om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar