söndag 8 september 2013

BBQ Hawaii kyckling med apelsin

En variant på BBQ Hawaii kyckling. Då min barbecue sås tog slut när jag gjorde i ordning morgondagens middag (pulled pork) så gjorde jag slut på den Orange Chicken sås jag hade stående i kylskåpet. Orginalreceptet säger att det ska vara mycket sås och att ananasen ska vara avrunnen men då jag bara hade lite sås och mycket ananas blev det tvärt om denna gång.

Då jag var lite sen med planeringen av middagen så fick det bli denna som går relativt snabbt på High.

Ingredienser

  • 600 g kycklingfilé
  • 1 burk ananasbitar eller ringar
  • 2 dl orange chicken sås

Tillagning

Smörj grytan med olja och lägg i kycklingfiléerna. Häll över såsen och sedan ananasen. Om du har mer sås än ananas så ska såsen täcka kycklingen.

Tillaga antingen på High i 2-3 timmar eller Low i 4-6 timmar

Mitt omdöme

Den fick stå lite längre äntras timmar då kycklingen var fryst. Det blev lite för mycket vätska med den från kycklingen plus saften från ananasen. Men den smakade helt okej. Kommer nog göra om den fast med tinad kyckling och mer barbecue sås då den inte hade någon utstickande smak direkt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar