fredag 11 oktober 2013

Kamben i barbecue sås

Jag fick för ett tag sedan tag på billiga kamben som jag planerat att göra i Crocken. Efter att ha sökt inspiration från andra så blev det tillslut denna variant. Har man en lite större Crock-Pot kan man även göra samma med tunna revbensspjäll.
Kom till och med ihåg att fotografera ingredienserna INNAN de redan låg i grytan. Kambenen är dock direkt från frysen. Var inte smart nog att styckfrysa dem så det blir att tillaga och dela upp i matlådor och in i frys igen.

Ingredienser

  • Kamben
  • Vatten
  • Sherry
  • Worchestersås
  • Salt och peppar
  • Barbecuesås

Tillagning

Trimma bort eventuellt överflödigt fett från köttet och ställ upp i en smord gryta. Häll i vattnet och sherryn. Droppa över worshestersåsen och krydda lätt med salt och peppar.
Häll över barbecuesås och tillaga på Low i ungefär 8 timmar.
Servera med extra sås att doppa i samt coleslaw eller andra valfria tillbehör.

Tips!
Vill man ha kambenen lite mer klibbiga eller med grillytavkan man försiktigt lägga över dem på en plåt och pensla på mer barbequesås och köra dem i ugnen på grill en stund eller om väder tillåter lägga dem på grillen ute.

Mitt omdöme

Detta mötte mig när jag kom hem
Fiskade upp köttet och la på skärbräda och delade i mindre bitar. Man fick vara försiktig då de var på väg att trilla i bitar.
Hällde upp sås i en liten skål och serverade sedan en sallad vid sidan om (som ej kom med på bilden). Det blev gott och hade jag inte varit så hungrig hade jag kört dem i ugnen en sväng. Får göra det nästa gång istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar